29 اردیبهشت 1403
جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/08/02 - 16:29
  • تعداد بازدید خبر : 1492
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با اتمام تعمیرات اساسی ، زاگرس جنوبی به استقبال تامین سوخت زمستانی می‌رود

سرپرست مدیریت عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از اتمام تعمیرات اساسی در مناطق عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، سروستان و سعادت آباد و پارسیان خبر داد.

سرپرست مدیریت عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با بیان اینکه تعمیرات اساسی با رویکرد تولید ایمن و در جهت تامین گاز در فصل زمستان صورت گرفته است، از اتمام تعمیرات اساسی در مناطق عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، سروستان و سعادت آباد و پارسیان خبر داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس علیرضا ترنج زرد، سرپرست مدیریت عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ضمن تقدیر از عملکرد همکاران مناطق عملیاتی در به انجام رسانیدن تعمیرات اساسی، اشاره داشت هر ساله جهت دستیابی به تولید حداکثری گاز در فصل زمستان، تعمیرات اساسی مورد نیاز در مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی انجام میگردد که در سال جاری نیز با تأکید مدیران عامل محترم شرکتهای نفت مناطق مرکزی ایران و بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، با برنامه ریزی دقیق و منسجم و تلاش شبانه روزی و بی وقفه پرسنل زحمت کش این مناطق، زودتر از زمان برنامه ریزی شده پایان یافت.
 
ایشان اظهار داشت، رویکرد اساسی تعمیرات سال جاری، استفاده حداکثری از توان کارکنان و تجهیزات داخلی و بدون استفاده از پیمانکار اختصاصی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تحقق شعار سال«مهار تورم و رشد تولید»بود. وی در تشریح جزئیات تعمیرات اساسی مناطق تحت پوشش این شرکت اظهار داشت : تعمیرات اساسی در منطقه عملیاتی نار و کنگان با انجام تعمیرات خطوط لوله ٣٠، ٤٢ و ٤٨ اینچ با صرف ۴۶ هزار نفر ساعت اجرایی شد. همچنین تعمیرات در حوزه های برق و مکانیک و ابزار دقیق نیز در سایت‌های مختلف نار و کنگان با حجم تقریبی ۳۴ هزار نفر ساعت صورت گرفت.
 
مهندس ترنج زرد درباره تعمیرات اساسی منطقه آغار و دالان خاطرنشان کرد : تعمیرات منطقه آغار و دالان شامل تعمیرات خطوط لوله، اصلاحیه‌های فرآیندی و فعالیت‌های منتظر توقف تولید بوده است. در این منطقه، خطوط چاه حاجی نو و مرکز AM4 با ۵ هزار نفر ساعت تحت تعمیر قرار گرفتند و در همین بازه زمانی اصلاحیه‌های فرآورشی در واحدهای ٢٠٠ و ٦٠٠ پالایشگاه نیز به منظور افزایش تولید از ناحیه آغار و تولید زود هنگام از میدان دی به اتمام رسید.
 
وی افزود: اقدامات نیازمند توقف تولید در مراکز آغار و دالان نیز در بخشهای مکانیک، برق و ابزار دقیق حین انجام تعمیرات اساسی خطوط لوله این منطقه با حجم تقریبی ۲۷ هزار نفر ساعت انجام گردید.
 
مهندس ترنج زرد در رابطه با فعالیت های صورت گرفته در منطه عملیاتی پارسیان تصریح کرد: تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی پارسیان در بخش اقدامات درون سایتی با صرف 26 هزار نفر ساعت کار انجام شد. در بخش تعمیر و ایمن سازی خطوط لوله زیر زمینی، تاسیسات سطح الارضی، خاکبرداری، عایق برداری، سندبلاست، برشکاری، جوشکاری، ایمن سازی و خاکریزی 614 متر خط لوله در 59 مقطع صعب العبور در میدان های گازی تابناک، هما و شانول و خطوط لوله ارسالی گاز و مایعات گازی به پالایشگاه نیز با 60 هزار نفر ساعت به پایان رسید. در راستای ایمن سازی و رفع عیوب از لخته گیر ۳۶ اینچ مرکز تفکیک هما / شانول حدود 106متر از این لخته گیر تعویض و نوسازی شد.
 
بر اساس این گزارش، تعمیرات اساسی منطقه سروستان و سعادت آباد نیز شامل تعمیرات منتظر توقف تولید برق، ابزار دقیق و مکانیک تجهیزات، بازرسی مخازن، مبدل ها و سایر تجهیزات با حجم هشت هزار نفر ساعت انجام گردید.
 
 
  • گروه خبری : خبر,تصويري,اطلاعیه
  • کد خبر : 15865
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

  روابط عمومی
عکاس

روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب